Промова керівника Волинського осередку ГО АЄС на з'їзді організації в Києві


(Тематика - основные проблемы области; история местной организации; чего добивается АЕС Волынь. Проделанная работа - в основном аналитика СМИ, плюс много из личного опыта - собственного и главы организации).

***

Вітаю.


Мене звуть О... Б..., я з Луцька, очолюю Волинський осередок Авто Євро Сили.

На Волині дуже багато машин із закордонними номерами. Найбільше «поляків» і «литовців». На око, таких автомобілів – кожен третій. Найчастіше на них їздить дрібний і середній бізнес. Є навіть держслужбовці, які на роботі їздять на хороших службових іномарках, а вертаються додому – і мусять пересідати в «жигульонки» і «ланоси». Вони теж потрохи пересідають на іноземні номери. Також машинами на «бляхах» користуються наймані працівники. Наприклад, я щодня по роботі їжджу по 300 кілометрів. Це мій хліб, машина має працювати, як годинник, я не маю можливості її часто ремонтувати і тому не можу дозволити собі «жигуль».

Наш осередок утворився в травні. Тоді нас збиралось до десяти чоловік, а зараз на Волині близько сотні офіційних учасників і дуже багато тих, хто хоча б цікавиться.

Також з травня ми ведемо сторінку у Фейсбуці, постійно отримуємо коментарі чи дописи, я майже щодня спілкуюсь по телефону чи особисто. З того, що я бачу – байдужих до проблеми розмитнення нема. Волинянам це дуже близьке. Є люди, що виступають «проти», але мені здається, що їхні аргументи – просто результат антипіару.

Кілька слів про те, чим живе Волинь.

Щодо ринку праці… Офіційний - невеликий. Наприклад на Луцьк, двісті тисяч населення – є всього кілька невеликих заводів. При тому, що у нас розміщений автомобільний завод «Богдан», колишній «ЛуАЗ», Луцьк закуповує беушні тролейбуси у Польщі. Мале виробництво витісняють. Майже чверть населення області, можна сказати, «створює додану вартість»: щось перепродує, возить товари з-за кордону і так далі. Волиняни на самозабезпеченні. Хто може, вибирається з села в міста і шукає хоч якусь роботу. Якщо планують якісь серйозні покупки – машину, будинок чи квартиру, - то ніхто навіть не розраховує купити їх за зарплату. Дуже багато волинян їздять за кордон, або на сезонні роботи, або на постійне проживання.

В області погані дороги. Постійно ремонтують тільки обласний центр. Більш-менш робились дороги перед Євро-2012, з тих пір їх розбивають перевантажені фури, які безконтрольно їздять навіть у спеку.

Наші прекрасні поліські ліси вирубують і вивозять за кордон. Шкода дивитись. Я бачу це кожен раз, коли виїжджаю з міста. Найбільше ліс нищиться там, де нелегально видобувають бурштин. Плюс із цього видобутку держава отримує нуль прибутку, зате буквально процвітає корупція.

Ми, як осередок Авто Євро Сили, вимагаємо:

  • Здешевити і спростити розмитнення на легкові автомобілі, у тому числі вживані, у тому числі, які не підходять під стандарти «Євро-5»;
  • Забезпечити можливість розмитнити вже ввезені авто.
  • Також, як волиняни, ми вимагаємо ввести мораторій на вирубку і вивезення лісу; легалізувати і впорядкувати видобуток бурштину; відремонтувати міжміські траси і контролювати рух вантажівок, які їх нищать.

І під кінець. Що я помітив за менш як півроку в Авто Євро Силі. Ми самоорганізовуємось. Якщо хтось попав у якусь дорожню халепу – авто зламалось, виникли питання з поліцейськими чи на митниці, - то швидко знаходяться люди, які можуть і хочуть допомогти. Ми кілька разів збирали кошти на допомогу онкохворим дітям. Ми підтримуємо один одного. 

Що, я вважаю, круто.

Разом ми сила, друзі.

Коментарі

Популярні публікації